25 Kwiecień 2024      Imieniny obchodzą: Marek, Jarosław, Wasyl

Gdzie Polacy wybierają się na wakacje i ile wydają?

DFDS Rodzina - 330

To jest podstawowe pytanie, które każdego roku zadaje sobie każdy Polak. Gdzie, z kim i za ile? Większość z nas podróżuje z rodziną lub z partnerem, z przyjaciółmi lub samemu. Nasze przyzwyczajenia i opcje zmieniały się znacząco przez ostatnie kilka dekad, tak samo jak możliwości finansowania naszych wakacyjnych wypadów.


Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, iż coraz więcej z nas korzysta z mediów społecznościowych, na których zamieszczanie zdjęć ze wspaniałych wakacji jest po prostu bardzo fajne.

(DFDS)

Według badań przeprowadzonych w przeciągu ostatnich kilku lat przez różne instytucje, takie jak: Polska Izba Turystyki oraz Diners Club Poland, Turystyczny Fundusz Gwarancyjny zauważa, że coraz więcej z nas podróżuje poza granicę Polski oraz Europy, natomiast nadal większość z nas wybiera wakacje w Polsce.

Niektórzy z nas wybierają agencje turystyczne, inni sami planują swoje wyjazdy, ale wiele zależy od naszego budżetu oraz firmy, z którą mamy zamiar podróżować. Coraz więcej osób planuje wakacje pół roku, a nawet rok wcześniej, ale są wśród nas szczęściarze, którzy mogą pozwolić sobie na odpoczynek, kiedy tylko najdzie ich na to ochota. Oferty „first minute" zyskują na popularności zajmując miejsce ofert z kategorii „last minute".

Statystyczny Polak planuje wydać na wakacje od 2 do 3 tysięcy złoty na osobę. Najbardziej aktywną grupą podróżujących są osoby w wieku 30-45 lat. Ciekawostką jest, że korzystający z programu 500+ znacznie częściej wybierają wypoczynek za granicą niż osoby, które nie są beneficjentami tegoż programu.

1. Cel podróży

Kiedyś uwielbiane Turcja, Tunezja, Bułgaria przez jakiś czas zostały przyćmione przez Grecję oraz Hiszpanię, jednakże dwa ostatnie lata pokazują wyraźny powrót do dawnych ulubieńców. Być może jest to kwestia kursów walut oraz finansów, ponieważ cena wyjazdu nie jest dla większości z nas nieistotna lub egzotyczna.
Faktem jest, że zarówno Turcja jak i Tunezja przeżyły w tamtym roku istny renesans, a
(DFDS)

wszystko wskazuje na to, że ten trend utrzyma się również w tym roku. Choć Grecja nadal pozostaje atrakcyjnym celem podróży. Bardzo popularnym miejscem stała się Albania, która jeszcze kilka lat temu była wybierana przez nielicznych. Wśród egzotycznych miejsc, na czele jest Dominikana, a tuż za nią, Emiraty Arabskie. Tajlandia staje się tak rozchwytywana jak Grecja, wiele agencji turystycznych ma wyprzedane wycieczki na kilka miesięcy przed planowanym wyjazdem.

2. Jak dostać się na miejsce

Połowa z nas wybiera zorganizowane formy wypoczynku, takie jak oferty biur podróży lub pełne pakiety oferowane przez ośrodki wypoczynkowe lub hotele. Jest to niezwykle wygodne, bowiem naszym jedynym zmartwieniem jest to, żeby spakować walizkę i nie zapomnieć zabrać ze sobą dobrego humoru. Jednakże są wśród nas podróżujący do egzotycznych miejsc na własną rękę, planujący swoje wakacje korzystając z doświadczeń osób, które już tam były. Takie rozwiązanie pozwala rozłożyć koszty podróży, bowiem zakup biletu do Tajlandii, Chin lub na Madagaskar to zazwyczaj połowa kosztów całej wycieczki, a jeśli uda się skorzystać z promocji linii lotniczych to można wiele zaoszczędzić. Oczywiście podróżujemy nie tylko pociągiem lub samolotem. Wiele osób jeździ na wakacje samochodem, co sprawia, że mogą zatrzymywać się, gdzie tylko chcą oraz nie muszą się zbytnio martwić o ograniczenia bagażowe narzucane przez linie lotnicze.

„Nasi polscy klienci często korzystają z naszych usług, gdy jadą na wakacje lub z nich wracają. Zazwyczaj wybierają rejs na trasie z Dover do Calais, który trwa jedynie 90 minut, ale bardzo popularnym połączeniem jest Dover – Dunkierka, trwający 2 godziny, a także nasz nocny rejs z Newcastle do Amsterdamu płynący 15 godzin." - powiedziała Naomi Harper PR Manager w DFDS.

3. Ubezpieczenie
Nasze narodowe przysłowie brzmi: „mądry Polak po szkodzie" i jak pokazują statystyki z poprzednich lat, podczas wakacji jest to bardzo widoczne. Liczba osób korzystających z ubezpieczenia podróżnego mocno spadła przez ostatnie kilka lat. Przemieszczając się tylko po Europie, korzystamy jedynie z Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego. Niektórzy z nas wykupują ubezpieczenie po przyjeździe na miejsce lub gdy wybierają się na zakupy. Jednakże większość z nas podróżuje bez ubezpieczenia i ma nadzieję, że nic im się nie stanie.

4. Wyżywienie
Wszechobecne media społecznościowe, szybszy i tańszy dostęp do Internetu nawet w najdalszych zakątkach świata mają także wpływ na nasze kulinarne wybory w czasie wakacji. Aby pochwalić się przed znajomymi, często rezygnujemy z hotelowego jedzenia i wyruszamy do lokalnych restauracji i barów, aby skosztować miejscowej kuchni. W ten sposób możemy dowiedzieć się więcej o lokalnym folklorze, poznać zwyczaje oraz zintegrować się z mieszkańcami. Staliśmy się bardziej otwarci na nowości kulinarne świata i chętnie zamieniamy tradycyjny kotlet schabowy na makaron z jeżowcami lub innymi „wynalazkami". Przywozimy z podróży coraz więcej „kulinarnych" pamiątek w postaci olejów, przypraw, owoców, a także lokalnych przepisów, dzięki czemu w zaciszu domowej kuchni możemy na nowo poczuć magię miejsca, w którym spędziliśmy nasze ostatnie wakacje.

„Jedną z zalet podróżowania promem jest to, że rozpoczynasz odpoczynek od razu po wejściu na pokład, a my zajmujemy się przetransportowaniem Ciebie do celu. W tym czasie możesz naładować baterie na dalszą podróż, a pomoże Ci w tym pyszne jedzenie serwowane w naszych restauracjach.
Promy na wszystkich naszych trasach mają na pokładzie kawiarnie, bary oraz restauracje, których menu wypełnione są pysznymi daniami oraz przekąskami. Niezależnie czy chcesz zjeść coś lekkiego czy usiąść do uczty, na pewno wybierzesz coś dla siebie, mówi Naomi Harper z DFDS."

Aby otrzymać więcej informacji lub zarezerwować rejs, wejdź na: www.dfds.pl 

DFDS Photo - 440

Informacje o DFDS:
DFDS to największa zintegrowana firma żeglugowo-logistyczna w Europie Północnej z siatką około 30 tras i 50 statków towarowych oraz pasażerskich.
DFDS może poszczycić się oferowaniem światowej klasy urządzeń i usług oraz największym wyborem tras promowych do Europy Północnej.
W Wielkiej Brytanii firma obsługuje przewozy pasażerskie na trasach z Dover do Calais, z Dover do Dunkirk, z Newcastle do Amsterdamu oraz z Newhaven do Dieppe.
DFDS otrzymało tytuł „Wiodącego Operatora Promów na Świecie" przez osiem lat z rzędu (2012-2017), a także „Wiodącego Europejskiego Operatora Promów" w latach (2012-2018).
DFDS obsługuje obecnie do 54 rejsów dziennie pomiędzy Dover i Francją na trasach Do-ver-Dunkirk oraz Dover-Calais. DFDS oferuje również dwa rejsy dziennie pomiędzy New-castle i Amsterdamem. Ponadto, sieć DFDS obejmuje usługi pasażersko-towarowe między Newhaven i Dieppe, gdzie cztery rejsy dziennie obsługiwane są przez Transmanche Ferries.

Promy kursujące na trasie Dover-Calais, Côte Des Dunes, Côte Des Flandres oraz Calais Seaways pływają pod banerą Francji. Statki kursujące na trasie Dover-Dunkierka, Dover Seaways, Delft Seaways i Dunkerque Seaways i pływają pod banderą Wielkiej Brytanii.

Aby uzyskać więcej informacji o DFDS lub sprawdzić najnowszy rozkład rejsów, taryfy i oferty na wszystkich trasach z Wielkiej Brytanii wejdź na www.dfds.pl

Baner MK - niebieski - 330

ARTYKUŁY PROMOWANE

Rządowa Kampania „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” – Nowa Odpowiedź na Epidemię Oszustw w Anglii i Walii

Polish-Offer-Alice-330  04.04.2024

Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang.Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.


Nie tylko lekarz rodzinny – kampania NHS na temat wsparcia dostępnego w Twojej przychodni

NHS NHS-GP-MDT-4 - 330

Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.

Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.


Kampania Enough- przeciwko wszelkiej przemocy wobec kobiet i dziewcząt

VAWG SOCIAL 2 - 330

W Międzynarodowym Dniu Walki z Przemocą wobec Kobiet i Dziewcząt kampania "Dość" mówi nam, jak bezpiecznie interweniować

Położenie kresu przemocy wobec kobiet i dziewcząt jest problemem nas wszystkich. Niezależnie od tego, czy przemoc ma miejsce w domu, w pracy, czy w przestrzeni publicznej, każdy ma do odegrania swoją rolę. Każdy z nas powinien podejmować działania mające na celu uczynienie naszego społeczeństwa bezpieczniejszym miejscem dla wszystkich.


W Londynie rozpoczęła się kampania NHS przeciwko rakowi jelita

16.08.2022 - 330 - logo

Społeczność polska w całym Londynie zachęcana do ​​korzystania z bezpłatnego zestawu do badań przesiewowych w kierunku raka jelita NHS

NHS London prowadzi kampanię ratującą życie, aby zachęcić polskie społeczności w całym Londynie do wykonania bezpłatnego testu przesiewowego NHS w kierunku raka jelita, który sprawdza czy mogą mieć raka jelita.


MMR Childhood Vaccinations Campaign

16.02.2022 - promowane - 330

Co dziesiąte dziecko rozpoczynające szkołę jest zagrożone zakażeniem odrą
Chrońmy nasze dzieci przed chorobami wieku dziecięcego – ostrzega dr Agnieszka Biel. Brytyjska Agencja Bezpieczeństwa Zdrowia (UKHSA) i NHS wzywają rodziców i opiekunów do upewnienia się, że ich dzieci są na bieżąco ze szczepieniami przeciw odrze, śwince i różyczce (MMR) oraz ze wszystkimi innymi rutynowymi szczepionkami dziecięcymi. Jak pokazują najnowsze dane, liczba szczepień MMR spadła do najniższego poziomu od dziesięciu lat.


Fotogaleria