Nowe regulacje wchodzą w życie w prawie drogowym od kwietnia. Zmienią one znacząco niektóre kwestie dotyczące ruchu drogowego. Kierowcy powinni zapoznać się ze zmianami, by nie być zaskoczonymi.
Od podwyżki 'podatku drogowego' poprzez zmiany w regulacjach dotyczących używania telefonu komórkowego podczas jazdy kierowcy mogą się spodziewać sporych zmian w systemie praw i zasad dla użytkowników brytyjskich dróg.
W końcu wznowione zostaną lekcje, jak i testy na prawo jazdy. Te pierwsze w poniedziałek, 12 kwietnia, natomiast testy powracają od czwartku, 22 kwietnia. Kierowcy, posiadający nowe auta doświadczą wzrostu 'podatku drogowego'. Będzie on uzależniony od tego jak duża jest emisja CO2.
Kierujący pojazdami mogą otrzymać karę £200 i sześciu punktów karnych za trzymanie telefonu w czasie jazdy.
W kolejnych miesiącach 2021 roku kilka obszarów Anglii dołączy do inicjatywy 'Strefy Czystego Powietrza'. Poza Londynem będą to Bath i Birmingham. Opłaty za wjazd do centrum w Birmingham sięgać mogą £8 dziennie, czyli £40 w skali tygodnia. Innym miastem, które poważnie myśli o wprowadzeniu tego rozwiązania jest Bristol.
------------
From April 2021 new rules and laws will come into effect that will change a bit the lives of road users across the UK. Motorists are being warned that a number of new rule changes are coming into force from April.
From an increase in 'road tax' to a change in the mobile phone ban, drivers are being urged to pay attention to changes in legislation. Driving lessons and tests are finally set to restart. Lessons wilk restart on Monday 12 April, with tests due to restart on Thursday 22 April. People driving new cars will see a rise in the amount of 'road tax' from April. The amount will depend on their cars CO2 emissions.
Drivers could risk a £200 fine and six penalty points for holding their phone while driving. Later in the year, a number of areas across the country will introduce 'Clean Air Zones'.
Outside London 'Clean Air Zones' will be introduced in Bath and Birmingham. Birmingham charges could be as much as £8 per day, with drivers charged for using the city centre, which could end up being a £40 a week bill.
A 'Clean Air Zone' is under consideration in the other parts of the country as well. Bristol is thinking to introduce this law as well.