Urząd miasta Milton Keynes wciąż promuje jak najszersze korzystanie z usług transportu autobusowego na siedmiu liniach, gdzie ze względu na zbyt małą liczbę pasażerów planowana jest ich redukcja.
Urzędnicy wzmacniają kampanię promocyjną i zapewniają o wsparciu dla operatorów, a także o tym, że serwisy na tych siedmiu trasach zostaną na pewno utrzymane do końca roku szkolnego. Mieszkańcy mogą pomóc, jak najczęściej korzystając z transportu publicznego na wskazanych kierunkach.
Dyskusja dotyczy następujących serwisów:
Trasa nr 21: łączące Olney, Emberton, i inne północne części Milton Keynes.
Trasa nr 41: łącząca Milton Keynes z sąsiednimi miejscowościami przez Olney.
Trasa nr 1: Newport Pagnell, Green Park, i Downs Barn.
Trasa nr 2: łącząca Newport Pagnell, Poets’ Estate i Downs Barn.
Trasa nr 3: pokrywająca Lovat Fields Village.
Trasa nr 4: pokrywająca obszary Greenleys, Great Holm i Shenley Church End.
Trasa nr 7: łącząca Oakridge Park i Great Linford.
Jeśli urząd miasta zatwierdzi decyzję, to wsparcie tych linii będzie utrzymane do lipca 2024 roku, do końca roku szkolnego, a dalsza sytuacja będzie bezpośrednio uzależniona od poziomu zainteresowania usługami ze strony mieszkańców. Oczywiście wsparcie urzędników i ich kampania są istotne, ale ostatecznie to od mieszkańców i ich zainteresowania będzie zależeć, czy wyżej wspomniane serwisy zostaną utrzymane. Robimy to jako lokalni mieszkańcy dla siebie, ale także z myślą o innych członkach społeczności lokalnej.
---
Milton Keynes City Council is constantly campaigning to increase passenger numbers on seven bus routes after operators said they plan to reduce the services because of lack of passengers.
Council wishes to extend the campaign and help operators to better understand new challenges in demand for services. Authorities want to make sure stability is sustained until the end of the school year. MK City Council will fund these routes until July 2024, and is promoting certain bus services and residents can help by using them if they want routes to remain in service.
The whole discussion is regarding following bus routes:
Route 21: Linking Olney, Emberton, and other northern parts of Milton Keynes.
Route 41: Connecting Milton Keynes with neighbouring authorities via Olney.
Route 1: Serving Newport Pagnell, Green Park, and Downs Barn.
Route 2: Connecting Newport Pagnell, Poets’ Estate, and Downs Barn.
Route 3: Covering Lovat Fields Village.
Route 4: Serving Greenleys, Great Holm, and Shenley Church End.
Route 7: Linking Oakridge Park and Great Linford.
If council decision will be approved, it will stay like it is till summer, then residents will be informed about potential reduction in services unless demand increases. Like it was already mentioned, keeping the services, the way they are at the moment to the end of the school year seems to be the main priority. It’s up to local people to keep using the services. The campaign can help but it isn't up to the authorities to cover the demand. The support for keeping them going it's there, now it's up to residents whether the numbers will go up. Milton Keynes Council encourages everyone to use public transport as much as they can for their own benefit and for the benefit of the local communities.
/BR/
23.01.2024 – Milton Keynes