Szacuje się, że prawie trzy czwarte miliona (731 525) osób z regionu West Midlands co roku udaje się na pogotowie, podczas gdy mogłoby im pomóc skorzystanie z numeru 111.
Mieszkańcy regionu West Midlands proszeni są o się unikanie niepotrzebnych wizyt na pogotowiu i korzystanie z udoskonalonego serwisu NHS 111, który oferuje teraz większą liczbę usług medycznych w regionie Midlands niż kiedykolwiek wcześniej. Usługi te obejmują m.in.: porady lekarza pierwszego kontaktu, pielęgniarki, położnej, farmaceuty, psychiatry, onkologa i pediatry.
Dr Arun Sinha, konsultant ENT w Sandwell & West Birmingham Hospitals NHS Trust, komentuje:
„Serwis 111 w regionie Midlands może teraz zaoferować pacjentom jeszcze szerszy zakres porad farmaceutów, lekarzy pierwszego kontaktu, pielęgniarek i psychiatrów, którzy współpracują z osobami odbierającymi połączenia.
Chcemy, aby ludzie zrozumieli, jaką pomoc mogą otrzymać, korzystając z serwisu NHS 111, oraz rzadziej udawali się na pogotowie, odciążając nasze szpitale. Wiem, że pacjenci oczekują wysokiej jakości porad medycznych niedaleko miejsca zamieszkania. To umożliwia im właśnie serwis NHS 111".
Katarzyna Słowińska-Pereira dzieli się swoim doświadczeniem w korzystaniu z numeru 111.
„Z mężem zadzwoniliśmy pod numer 111, kiedy nasz syn histerycznie płakał mimo naszych prób uspokojenia go. Konsultant linii 111 poradził nam, aby go obserwować przez pewien czas, a kiedy płacz nie ustawał, umówił nas na wizytę lekarską. Telefon pod numer 111 był najlepszą decyzją. Szybko spotkaliśmy się z lekarzem, który od razu postawił diagnozę i zalecił leczenie. Na pewno znów zadzwonimy pod numer 111, kiedy będzie to potrzebne".
NHS 111 to bezpłatny serwis dostępny przez 365 dni w roku, przez całą dobę. Aby uzyskać więcej informacji o serwisie NHS 111, odwiedź witrynę www.nhs.uk/111
Najnowsze opublikowane cyfrowe dane NHS określają liczbę przypadków udzielenia pomocy przez pogotowie na poziomie świadczeniodawcy, włączając w to regiony takie jak Londyn i Midlands/wschodnia część Anglii. Dane można znaleźć w tym miejscu:
https://digital.nhs.uk/media/33253/Hospital-Accident-and-Emergency-Activity-2016-17-Provider-Level-Analysis/default/acci-emer-atte-eng-2016-17-pla
####################################################
Kontakt prasowy:
All 4 Comms
www.all4comms.com