Klub Astronomiczny i Brytyjska Organizacja Naukowa zorganizowała w sobotę 23 marca spotkanie astronomiczne na Open University.
Spotkanie podzielone było na trzy części:
wykład Kathryn McDermott z Open University MK dotyczący asteroidów i meteorytów,
wykład Rafała Szepietowskiego z University of Portsmouth na temat teorii względności Einsteina na tle dzisiejszej wiedzy astronomicznej,
wykład Jakuba Bochińskiego z Open University MK na temat „starej i nowej szkoły astronomii".
W przerwach pomiędzy referatami można było podziwiać prawdziwe okazy meteorytów i fragmenty skalne pochodzące np. z Marsa.
Zorganizowano interaktywną demonstrację zdalnie sterowanego majorkańskiego teleskopu PIRATE połączoną z obserwacjami nieba.
Gwoździem wieczoru była wizyta w obserwatorium OU MK, jednak ze względów pogodowych nie było możliwości skorzystania z teleskopu.
Spotkanie Astronomiczne na Open University w MK - Galeria
Animacja NHS England wyjaśnia, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia w lokalnej przychodni mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednią opiekę, gdy jej potrzebujesz. Oprócz wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki, możesz otrzymać propozycję wizyty u farmaceuty, specjalisty zdrowia psychicznego, ratownika medycznego, fizjoterapeuty lub pracownika opieki środowiskowej, w zależności od konkretnego problemu medycznego. Udostępniamy ten film za pośrednictwem pracowników służby zdrowia oraz organizacjom dedykowanych społecznościom.
Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang. „Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.
Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.
Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.