28 Kwiecień 2024      Imieniny obchodzą: Waleria, Ludwik, Paweł

Blue Monday.

17.01.2023 - 390

"Blue Monday", czyli "Niebieski Poniedziałek" wypadał w tym roku właśnie 16 stycznia. Brytyjski psycholog Cliff Arnall jest autorem tego terminu. Doszedł on do ustalenia najbardziej depresyjnego dnia w roku, biorąc pod uwagę czynniki pogodowe (krótki dzień, mała ilość słońca, zimno), psychologiczne (niedotrzymywanie postanowień noworocznych, obniżenie motywacji, brak chęci powrotu do pracy) i ekonomicznych (spore wydatki w czasie okresu świąteczno-noworocznego).


Psycholog wymyślił ten dzień na potrzeby reklamy biura podróży. Teoria o najbardziej depresyjnym dniu została wyolbrzymiona, w oparciu o ogromne, globalne zainteresowanie mediów. Można mimo wszystko zauważyć korzystne aspekty związane z "Blue Monday". Ważne, że przy okazji tego rozdmuchanego marketingowo "najbardziej depresyjnego dnia w roku", w obliczu ogromnego wzrostu zachorowań na depresję, wzmagania się lęków i zaburzeń psychicznych, prób samobójczych i udanych samobójstw, sporo mówi się o depresji. Problemy psychiczne, nerwice lękowe, PTSD, traumy, lęki po pandemii się zwielokrotniły, przybierając jeszcze poważniejszą formę. Zainteresowanie się mediów teorią Arnalla przejawia się właśnie w nagłośnianiu problemu depresji, chorych osób, tego z czym mierzą się na co dzień i jak im pomóc. Na tym polu jest globalnie tak dużo do zrobienia. Ale każdy z nas może bardzo dużo zrobić dla drugiego człowieka, poprzez rozmowę, obecność, wsparcie, podanie mu pomocnej dłoni. Trzeba sobie pomagać, wyciągać jedni drugich 

z ogromnych opresji. Wielu z nas wie co oznacza znaleźć się na zakręcie. Czasem tak niewiele trzeba, by w naszym życiu słońce schowało się za chmury i zaczął nieustannie padać deszcz...

"Zostałem poproszony o wymyślenie czegoś, co rozumiałem jako najlepszy dzień do zarezerwowania letniej wycieczki, ale gdy zacząłem myśleć o tym, co motywuje do rezerwacji urlopu, przypomniałem sobie, co ludzie mówią o zarządzaniu stresem. Były czynniki wskazujące na trzeci poniedziałek stycznia jako szczególnie depresyjny. Ale wypuszczenie tego w świat nie było zbyt pomocne. Twierdzenie, że to najbardziej depresyjny dzień w roku, to niemal samospełniająca się przepowiednia", powiedział wspomniany brytyjski psycholog Cliff Arnall na łamach "The Telegraph".

Dbajmy o siebie.

Dbajmy o drugiego człowieka.

Wykorzystajmy ten dzień do rozmowy 

o depresji, być może będzie to czas, by się przed kimś otworzyć i zwrócić się o pomoc.

---

Blue Monday is on the third Monday of January, which was on Monday, 16th January. This came few years ago from British psychologist, who worked it out by economic, psychological and weather conditions. With so much money spend over Christmas period, being down and less motivated at the start of the year, cold, cloudy weather and shorter days, our mood is going down.

Psychologist has come out with this theory on the request of one of the travel agencies, who asked him to figure out what is the best and the worst day during the year for travel. Even though it's been established globally through the marketing process, it does help to highlight depression, PTSD and anxiety. We should be able to transform this occasion of Blue Monday to understand the importance of helping ourselves and the other people throughout the fight with mental health. Days like these should allow us to end up with not necessary mental health stigma. Still a lot need to be done in our communities to open up many people who struggle and give them the courage to share their issues with other and seek help.

Arnall said once to "The Telegraph": 

"I was asked by the travel agency to establish what is the best day for travelling in the summer. But then when I thought about what is being the motivation to book a holiday. Also what people say about managing the stress. There were factors, which labelled the third Monday of January as the most depressing, but I don't think that sharing it globally on such a big scale was necessary. Making a statement that it's the most depressing day of the year  is like a self-fulfilling prophecy".

Look after ourselves.

Look after about others.

Try to use this occasion to openly talk about depression, anxiety, mental health as a whole among our family and friends. Raising awareness is very important!

/BR/

17.01.2023 – Milton Keynes

Baner MK - niebieski - 330

ARTYKUŁY PROMOWANE

Rządowa Kampania „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” – Nowa Odpowiedź na Epidemię Oszustw w Anglii i Walii

Polish-Offer-Alice-330  04.04.2024

Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang.Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.


Nie tylko lekarz rodzinny – kampania NHS na temat wsparcia dostępnego w Twojej przychodni

NHS NHS-GP-MDT-4 - 330

Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.

Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.


Kampania Enough- przeciwko wszelkiej przemocy wobec kobiet i dziewcząt

VAWG SOCIAL 2 - 330

W Międzynarodowym Dniu Walki z Przemocą wobec Kobiet i Dziewcząt kampania "Dość" mówi nam, jak bezpiecznie interweniować

Położenie kresu przemocy wobec kobiet i dziewcząt jest problemem nas wszystkich. Niezależnie od tego, czy przemoc ma miejsce w domu, w pracy, czy w przestrzeni publicznej, każdy ma do odegrania swoją rolę. Każdy z nas powinien podejmować działania mające na celu uczynienie naszego społeczeństwa bezpieczniejszym miejscem dla wszystkich.


W Londynie rozpoczęła się kampania NHS przeciwko rakowi jelita

16.08.2022 - 330 - logo

Społeczność polska w całym Londynie zachęcana do ​​korzystania z bezpłatnego zestawu do badań przesiewowych w kierunku raka jelita NHS

NHS London prowadzi kampanię ratującą życie, aby zachęcić polskie społeczności w całym Londynie do wykonania bezpłatnego testu przesiewowego NHS w kierunku raka jelita, który sprawdza czy mogą mieć raka jelita.


MMR Childhood Vaccinations Campaign

16.02.2022 - promowane - 330

Co dziesiąte dziecko rozpoczynające szkołę jest zagrożone zakażeniem odrą
Chrońmy nasze dzieci przed chorobami wieku dziecięcego – ostrzega dr Agnieszka Biel. Brytyjska Agencja Bezpieczeństwa Zdrowia (UKHSA) i NHS wzywają rodziców i opiekunów do upewnienia się, że ich dzieci są na bieżąco ze szczepieniami przeciw odrze, śwince i różyczce (MMR) oraz ze wszystkimi innymi rutynowymi szczepionkami dziecięcymi. Jak pokazują najnowsze dane, liczba szczepień MMR spadła do najniższego poziomu od dziesięciu lat.


Fotogaleria