Symbol koronacji króla Karola III ujrzał światło dzienne. Przedstawia on wizerunek korony św. Edwarda, stworzonej z narodowych kwiatów poszczególnych krajów stanowiących Zjednoczone Królestwo: róży angielskiej, ostu szkockiego, żonkila walijskiego i koniczyny z Irlandii Północnej. Logo jest w odcieniach czerwieni, bieli i błękitu, czyli kolorach flagi brytyjskiej, Union Jack.
Projekt zainspirowało uwielbienie króla do planety i natury. Logo nawiązuje do radosnego powiewu wiosny i daje wyraz ery karolińskiej w historii Wielkiej Brytanii. Logo koronacyjne będzie używane przez świąteczny weekend koronacyjny, który zapoczątkuje ceremonia koronacji Karola III w sobotni poranek, 6 maja w Opactwie Westminsterskim. Logo będzie widoczne na imprezach krajowych, zgromadzeniach z okazji celebracji tego doniosłego wydarzenia. Wykorzystane też zostanie w oficjalnych towarach upamiętniających koronację.
7 maja 2023, tysiące widzów nagrodzonych biletami w ogólnokrajowej loterii będzie świadkami wyjątkowego koncertu na zamku Windsor. W ramach ogólnokrajowej loterii rozdane będzie 5,000 podwójnych zaproszeń do udziału w koncercie. O bilet można się starać, odwiedzając stronę internetową koncertu koronacyjnego w dowolnym momencie do godziny 23:59 we wtorek, 28 lutego. Cała pula 10,000 biletów zostanie przydzielonych na podstawie geograficznego rozmieszczenia populacji Wielkiej Brytanii.
Zwycięzcy loterii zostaną wskazani po 28 lutego. Loteria jest przeprowadzana przez platformę Ticketmaster. Zapowiada się niezwykle ciekawy i wspaniale zaaranżowany również ze strony artystycznej weekend koronacyjny na początku maja.
---
We learned what coronation emblem of king Charles III will look like. It pays the tribute to Charles' dedication to the nature and it reflects four nations of the United Kingdom in the rose of England, the thistle of Scotland, the daffodil (Wales) and shamrock (Northern Ireland). All the flowers together shape up the St Edward's Crown, with which king Charles will be crowned on 6th May at London's Westimnster Abbey. The logo was designed in consideration of red, blue and white colours of the Union Jack flag.
Thousands of spectators will attend such a unique concert at Windsor Castle on 7th May. They will be people who will win the tickets in the national draw. 5,000 double invitations. You can try to reach out to the tickets by going on the official website of the coronation concert. As long as you will take part by 28th February before midnight, you will still hold the chance to get tickets. All 10,000 tickets will be offered to people with taking on board their location.
The winners of the draw will be revealed after 28th February. The lottery is run by Ticketmaster. The start of May is promising to be a very attractive one in the light of coronation, concerts and celebration of official commencing of reigning by HM King Charles III.
/BR/
19.02.2023 – Milton Keynes
Animacja NHS England wyjaśnia, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia w lokalnej przychodni mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednią opiekę, gdy jej potrzebujesz. Oprócz wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki, możesz otrzymać propozycję wizyty u farmaceuty, specjalisty zdrowia psychicznego, ratownika medycznego, fizjoterapeuty lub pracownika opieki środowiskowej, w zależności od konkretnego problemu medycznego. Udostępniamy ten film za pośrednictwem pracowników służby zdrowia oraz organizacjom dedykowanych społecznościom.
Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang. „Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.
Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.
Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.