27 Kwiecień 2024      Imieniny obchodzą: Felicja, Teofil, Zyta

Poznaliśmy symbol koronacji Karola III

19.02.2023 - 390

Symbol koronacji króla Karola III ujrzał światło dzienne. Przedstawia on wizerunek korony św. Edwarda, stworzonej z narodowych kwiatów poszczególnych krajów stanowiących Zjednoczone Królestwo: róży angielskiej, ostu szkockiego, żonkila walijskiego i koniczyny z Irlandii Północnej. Logo jest w odcieniach czerwieni, bieli i błękitu, czyli kolorach flagi brytyjskiej, Union Jack.


Projekt zainspirowało uwielbienie króla do planety i natury. Logo nawiązuje do  radosnego powiewu wiosny i daje wyraz  ery karolińskiej w historii Wielkiej Brytanii. Logo koronacyjne będzie  używane przez świąteczny weekend koronacyjny, który zapoczątkuje ceremonia koronacji Karola III w sobotni poranek, 6 maja w Opactwie Westminsterskim. Logo będzie widoczne na imprezach krajowych,  zgromadzeniach z okazji celebracji tego doniosłego wydarzenia. Wykorzystane też zostanie w oficjalnych towarach upamiętniających koronację.

7 maja 2023, tysiące widzów  nagrodzonych biletami w ogólnokrajowej loterii będzie świadkami wyjątkowego koncertu na zamku Windsor. W ramach ogólnokrajowej loterii rozdane będzie 5,000 podwójnych zaproszeń do udziału w koncercie. O bilet można się starać, odwiedzając stronę internetową koncertu koronacyjnego w dowolnym momencie do godziny 23:59 we wtorek, 28 lutego. Cała pula 10,000 biletów zostanie przydzielonych na podstawie geograficznego rozmieszczenia populacji Wielkiej Brytanii.

Zwycięzcy loterii zostaną wskazani po 28 lutego. Loteria jest przeprowadzana przez platformę Ticketmaster. Zapowiada się niezwykle ciekawy i wspaniale zaaranżowany również ze strony artystycznej weekend koronacyjny na początku maja.

---

We learned what coronation emblem of king Charles III will look like. It pays the tribute to Charles' dedication to the nature and it reflects four nations of the United Kingdom in the rose of England, the thistle of Scotland, the daffodil (Wales) and shamrock (Northern Ireland). All the flowers together shape up the St Edward's Crown, with which king Charles will be crowned on 6th May at London's Westimnster Abbey. The logo was designed in consideration of red, blue and white colours of the Union Jack flag.

Thousands of spectators will attend such a unique concert at Windsor Castle on 7th May. They will be people who will win the tickets in the national draw. 5,000 double invitations. You can try to reach out to the tickets by going on the official website of the coronation concert. As long as you will take part by 28th February before midnight, you will still hold the chance to get tickets. All 10,000 tickets will be offered to people with taking on board their location. 

The winners of the draw will be revealed after 28th February. The lottery is run by Ticketmaster. The start of May is promising to be a very attractive one in the light of coronation, concerts and celebration of official commencing of reigning by HM King Charles III.

©️ www.gov.co.uk

/BR/

19.02.2023 – Milton Keynes

Baner MK - niebieski - 330

ARTYKUŁY PROMOWANE

Rządowa Kampania „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” – Nowa Odpowiedź na Epidemię Oszustw w Anglii i Walii

Polish-Offer-Alice-330  04.04.2024

Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang.Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.


Nie tylko lekarz rodzinny – kampania NHS na temat wsparcia dostępnego w Twojej przychodni

NHS NHS-GP-MDT-4 - 330

Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.

Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.


Kampania Enough- przeciwko wszelkiej przemocy wobec kobiet i dziewcząt

VAWG SOCIAL 2 - 330

W Międzynarodowym Dniu Walki z Przemocą wobec Kobiet i Dziewcząt kampania "Dość" mówi nam, jak bezpiecznie interweniować

Położenie kresu przemocy wobec kobiet i dziewcząt jest problemem nas wszystkich. Niezależnie od tego, czy przemoc ma miejsce w domu, w pracy, czy w przestrzeni publicznej, każdy ma do odegrania swoją rolę. Każdy z nas powinien podejmować działania mające na celu uczynienie naszego społeczeństwa bezpieczniejszym miejscem dla wszystkich.


W Londynie rozpoczęła się kampania NHS przeciwko rakowi jelita

16.08.2022 - 330 - logo

Społeczność polska w całym Londynie zachęcana do ​​korzystania z bezpłatnego zestawu do badań przesiewowych w kierunku raka jelita NHS

NHS London prowadzi kampanię ratującą życie, aby zachęcić polskie społeczności w całym Londynie do wykonania bezpłatnego testu przesiewowego NHS w kierunku raka jelita, który sprawdza czy mogą mieć raka jelita.


MMR Childhood Vaccinations Campaign

16.02.2022 - promowane - 330

Co dziesiąte dziecko rozpoczynające szkołę jest zagrożone zakażeniem odrą
Chrońmy nasze dzieci przed chorobami wieku dziecięcego – ostrzega dr Agnieszka Biel. Brytyjska Agencja Bezpieczeństwa Zdrowia (UKHSA) i NHS wzywają rodziców i opiekunów do upewnienia się, że ich dzieci są na bieżąco ze szczepieniami przeciw odrze, śwince i różyczce (MMR) oraz ze wszystkimi innymi rutynowymi szczepionkami dziecięcymi. Jak pokazują najnowsze dane, liczba szczepień MMR spadła do najniższego poziomu od dziesięciu lat.


Fotogaleria