W słoneczną sobotę trzynastego (bynajmniej nie pechowego!) października, uczniowie, nauczyciele i część rodziców, miała przyjemność uczestniczyć w wycieczce zorganizowanej przez Polską Szkołę w Milton Keynes.
Wycieczkowicze zebrali się pod siedzibą szkoły w Walnut Tree o godzinie dziewiątej rano i wyruszyli na poszukiwanie WIELKIEJ PRZYGODY w Parku Rushmere Woods. Przygoda rozpoczęła się natychmiast po wyjściu z autokaru - szybki marsz pod górę! Ale prawdziwa zabawa zaczęła się na leśnej polanie,gdzie przedstawicielowi każdej grupy wręczono zwój papirusu z instrukcją pomagającą odkryć skarby lasu Rushmere, były to:
1. Odnaleźć domek Pani Sowy
2. Odnaleźć Wielką Księgę i Krzesło Olbrzyma
3. Na rozstaju dróg wymienić 4 nazwy leśnych drzew i ich owoców.
4. Odpocząć na pikniku
5. Przyjrzeć się strumieniowi. Odgadnąć w jakim kierunku płynie. Wymienić nazwy polskich rzek.
6. Odnaleźć bramkę, na której jest zdjęcie krów i podążać za żółtymi znakami.
7. Odnaleźć Wielkie Drzewo i punk widokowy.
8. Odszukać niespodziankę.
Zadania zostały bardzo skrupulatnie wypełnione,piosenki odśpiewane, a w czasie przerwy , w leśnej scenerii,wszyscy uczestnicy wycieczki
wykazali się wysoką kulturą osobistą - wszystko zostało posprzątane,nikt nie zaśmiecił lasu.
Po przerwie,pomimo zmęczenia ("Proszę pani! A mnie bolą nogi!") wszyscy z entuzjazmem wyruszyli na poszukiwanie tarasu widokowego, z którego widok wprost zapierał dech w piersiach.Po wrażeniach duchowych nastał czas na wrażenia dla ciała : wycieczkowicze z jeszcze większym entuzjazmem wyruszyli na poszukiwanie NIESPODZIANKI, do której trasa doprawdy nie była łatwa, półgodzinny marsz pod górkę (kto by pomyślał,że takie małe nóżki,mogą mieć tyle sił!), ale za to nagroda była warta każdego wysiłku!
Niektórzy spośród grona pedagogicznego wyrazili chęć skorzystania ze ślizgawki (w końcu też się namęczyli i weszli na tę górkę!),ale przy takiej frekwencji wielbicieli ślizgawek, po prostu nie mieli szans!
Po wyślizganiu i wypoceniu się naszych poszukiwaczy przygód, przyszła pora na odpoczynek i drugą NIESPODZIANKĘ,którą wszyscy powitali z radością - bo któż nie lubi czekolady i bananów?
Dla tych,którzy jakimś cudem zachowali resztkę energii,zorganizowano zabawy takie jak przeciąganie sznura (dziewczyny kontra chłopaki) czy skoki przez skakankę. Ale na tym nie koniec przyjemnych niespodzianek! Każdy uczestnik otrzymał w pełni zasłużony DYPLOM UCZESTNICTWA W JESIENNEJ WYCIECZCE.
Zgodnie doszliśmy do wniosku,że już nie możemy się doczekać następnej wycieczki!
Około południa, zmęczeni,spoceni ale szczęśliwi wycieczkowicze dotarli pod siedzibę szkoły,gdzie już czekali na nich stęsknieni rodzice.
Grono Pedagogiczne Polskiej Szkoły w Milton Keynes pragnie bardzo serdecznie podziękować rodzicom,którzy poświęcili swój wolny czas pomagając w opiece nad dziećmi.Do zobaczenia na wycieczce wiosennej!
mgr Anna Kozowy
Nauczyciel Polskiej Szkoły MK
Animacja NHS England wyjaśnia, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia w lokalnej przychodni mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednią opiekę, gdy jej potrzebujesz. Oprócz wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki, możesz otrzymać propozycję wizyty u farmaceuty, specjalisty zdrowia psychicznego, ratownika medycznego, fizjoterapeuty lub pracownika opieki środowiskowej, w zależności od konkretnego problemu medycznego. Udostępniamy ten film za pośrednictwem pracowników służby zdrowia oraz organizacjom dedykowanych społecznościom.
Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang. „Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.
Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.
Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.