Opustoszałe półki, brak zaopatrzenia sklepów na czas, spore kłopoty z łańcuchami dostaw powodują, że największe supermarkety obecne na brytyjskim rynku decydują się na wprowadzanie trudnych, ale w ich mniemaniu koniecznych decyzji.
Asda ograniczyła sprzedaż do maksymalnej ilości trzech sztuk pomidorów, czy papryki. Morrisons planuje wdrożyć limity dwóch sztuk na ogórki. Odpowiedzialna za taki stan rzeczy jest ekstremalna pogoda, panująca w Hiszpanii i północnej Afryce. Powodzie, śnieg i grad mają bardzo destrukcyjny wpływ na zbiory. Tesco z kolei dało do zrozumienia, że nie zamierza limitować zakupu świeżych produktów w swoich sklepach.
Marks & Spencer przekazało ustami swojego rzecznika, że zaopatrzenie na innych rynkach pokryje niedobory.
O tej porze roku znaczna część warzyw i owoców kupowanych przez Wielką Brytanię pochodzi zwykle z Hiszpanii i północnej Afryki. Ekstremalna pogoda w Hiszpanii wpłynęła na podaż upraw takich jak pomidory, papryka i ogórki, z kolei w Maroku plony zostały spustoszone przez powodzie i burze.
Mimo, że wskazano tym razem, że przy tej okazji Brexit nie powinien być brany pod uwagę jako okoliczność wpływająca na zaburzenie dostaw, to wiemy jak ogromne problemy powoduje. Czas pokaże, czy sytuacja się wyklaruje, czy kłopoty z łańcuchami dostaw staną się codziennością.
---
Empty shelves, lack of supply on time, significant issues with supply chains make the biggest supermarkets in the UK to implement very tough but needed solutions.
Asda limited sale of pepper and tomatoes to only three pieces, while Morrisons wants to limit sale of cucumbers to only two. Extreme weather in Spain and North Africa is responsible for those issues, with floods and snowfall making a negative impact on harvest. Tesco and Marks & Spencer aren't limiting sales of any products just yet.
UK is buying majority of its vegetables and fruits at this time of the year from Spain and North African countries. But due to extreme weather conditions Spanish crops of tomatoes, cucumber and pepper were significantly affected. With Marocco facing the same sort of issues as well, the problem is getting bigger.
Even though Brexit isn't to blame this time, we know how radical consequences it caused in the long term perspective. We shall see whether this problem will be solved, or supply chain issues will become our everyday reality.
Animacja NHS England wyjaśnia, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia w lokalnej przychodni mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednią opiekę, gdy jej potrzebujesz. Oprócz wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki, możesz otrzymać propozycję wizyty u farmaceuty, specjalisty zdrowia psychicznego, ratownika medycznego, fizjoterapeuty lub pracownika opieki środowiskowej, w zależności od konkretnego problemu medycznego. Udostępniamy ten film za pośrednictwem pracowników służby zdrowia oraz organizacjom dedykowanych społecznościom.
Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang. „Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.
Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.
Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.