26 Grudzień 2024      Imieniny obchodzą: Dionizy, Szczepan

Whitehouse Park bez sklepu od lat. Mieszkańcy tracą cierpliwość.

10.02.2024 - 390

Jedno z osiedli mieszkaniowych z tysiącami nowych mieszkań, trzema nowymi szkołami i centrum zdrowotnym wciąż czeka na choć jeden sklep, w którym okoliczni mieszkańcy będą mogli się zaopatrzyć w podstawowe produkty, jak choćby mleko, czy chleb.


Whitehouse Park osiągnął już prawie projektowane 6,500 mieszkań. Niektóre rodziny mieszkają tam od sześciu lat, bez nawet jednego sklepu, czy lokalnego centrum kulturalnego. Urząd Miasta Milton Keynes wiele obiecywał, ale skończyło się na słowach.

Gdy wiele rodzin wprowadzało się do tego rejonu MK miało obiecane kilka sklepów, pub, supermarket, rozbudowaną na szeroką skalę infrastrukturą. Sytuacja znacznie odbiega od obietnic i nie wygląda na to, że cokolwiek miałoby się w najbliższej przyszłości zmienić. Szczególnie dostępność do najpotrzebniejszych produktów powinna być zapewniona (tj. chleb, mleko). Na pewno nie ulega to wątpliwości, gdy weźmiemy pod uwagę jak spore jest to osiedle. Urząd Miasta MK sugeruje, że robi co możliwe, by zmienić tę sytuację na korzyść mieszkańców.

Status quo tej niekończącej się historii trwa...

---

One of the Milton Keynes' estates with thousands of new homes, three new schools and a health centre, is surprisingly still waiting for a single shop for residents to be able to buy common goods, used on daily basis, such as bread and milk.

Whitehouse Park, part of the Western Expansion area for MK has nearly reached its target of 6,500 homes. Some families have been living there for six years, all this time with no local shop or community centre. Milton Keynes City Council have made promises, but they havr all just finished on saying a lot of words.

When families have originally moved in, they were promised few shops, a pub, supermarket, as well as retail units. Nothing has been done and it doesn't look likely to change anytime soon.

Access to basic essentials (including bread, milk) should really be a bare minimum for any residential area, especially this big. One year passed already since MK City Council once again said, that they were encouraging developers to implement all the proposals, which local residents brought forward for years.

This is certainly one of the never-ending stories...

/BR/

10.02.2024 – Milton Keynes

Baner MK - niebieski - 330

Fotogaleria

ARTYKUŁY PROMOWANE

Animacja NHS England

04.05.2024 - 330

Animacja NHS England wyjaśnia, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia w lokalnej przychodni mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednią opiekę, gdy jej potrzebujesz. Oprócz wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki, możesz otrzymać propozycję wizyty u farmaceuty, specjalisty zdrowia psychicznego, ratownika medycznego, fizjoterapeuty lub pracownika opieki środowiskowej, w zależności od konkretnego problemu medycznego. Udostępniamy ten film za pośrednictwem pracowników służby zdrowia oraz organizacjom dedykowanych społecznościom.


Rządowa Kampania „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” – Nowa Odpowiedź na Epidemię Oszustw w Anglii i Walii

Polish-Offer-Alice-330  04.04.2024

Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang.Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.


Nie tylko lekarz rodzinny – kampania NHS na temat wsparcia dostępnego w Twojej przychodni

NHS NHS-GP-MDT-4 - 330

Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.

Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.