Dziś obchodzimy Święto Niepodległości – 94 rocznicę odzyskania suwerenności Polski po 123 latach rozbiorów.
Jak co roku na Placu Piłsudskiego w Warszawie odbywają się uroczystości z udziałem Prezydenta i wszystkich najważniejszych osób w państwie. Dla każdego Polaka mieszkającego w kraju lub na emigracji jest to szczególny dzień.
Dziś również jest specjalny dzień dla Brytyjczyków – Remembrance Day (Poppy Day) – Dzień Pamięci (Dzień Maków). Geneza tego święta zrodziła się w 1919 roku. Wówczas Król Grzegorz V ogłosił go dniem pamięci żołnierzy poległych w czasie I Wojny Światowej, a symbolem święta został kwiat maku.
Na znak pamięci o poległych do dziś wiele osób nosi symbol maku – mały czerwony kwiat wpięty w klapę płaszcza lub marynarki.
Jak napisał Paulo Coelho "Tradycja służy zachowaniu porządku świata."
Podtrzymujmy tradycję pamięci o historii.
Animacja NHS England wyjaśnia, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia w lokalnej przychodni mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednią opiekę, gdy jej potrzebujesz. Oprócz wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki, możesz otrzymać propozycję wizyty u farmaceuty, specjalisty zdrowia psychicznego, ratownika medycznego, fizjoterapeuty lub pracownika opieki środowiskowej, w zależności od konkretnego problemu medycznego. Udostępniamy ten film za pośrednictwem pracowników służby zdrowia oraz organizacjom dedykowanych społecznościom.
Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang. „Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.
Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.
Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.