Dziś nie da się zapomnieć o tym, że mamy rok przestępny – czyli Leap Year.
29. lutego to specjalna data w tradycji brytyjskiej – wtedy przypada tzw. Leap Day.
Według ludowej tradycji jest to dzień, kiedy kobiety mogą oświadczać się mężczyznom.
Ponieważ taka data widnieje w kalendarzu co cztery lata dlatego w tym dniu żądzą inne prawa. Legenda mówi, że jeśli mężczyzna nie przyjmie oświadczyn musi kupić swojej niedoszłej narzeczonej 12 par rękawiczek, żeby ta przez cały rok ukrywała brak pierścionka zaręczynowego.
Według badań przeprowadzonych wśród Brytyjczyków co dziesiąty pytany stwierdził, że byłby zadowolony gdyby to on był przyjmującym oświadczyny.
Ciekawe czy taka tradycja przyjęłaby się w Polsce ?!?!?
Póki co na dzisiejszy wieczór proponuję obejrzenie zabawnej komedii opowiadającej historię pary, a właściwie kobiety chcącej za wszelką cenę skorzystać z przywileju Leap Day.
Happy Leap Day !
/iwi/
Animacja NHS England wyjaśnia, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia w lokalnej przychodni mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednią opiekę, gdy jej potrzebujesz. Oprócz wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki, możesz otrzymać propozycję wizyty u farmaceuty, specjalisty zdrowia psychicznego, ratownika medycznego, fizjoterapeuty lub pracownika opieki środowiskowej, w zależności od konkretnego problemu medycznego. Udostępniamy ten film za pośrednictwem pracowników służby zdrowia oraz organizacjom dedykowanych społecznościom.
Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang. „Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.
Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.
Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.