Na pewno wszyscy znają i pamiętają spotkania w gronie znajomych, ogniska i zabawy organizowane w Polskim Domu w MK prowadzonym przez Milton Keynes Project.
Wiemy również, że od pewnego czasu lokal był zamknięty.
Niepewne były losy domu, w którego remont własną pracę włożyło wielu wolontariuszy i ochotników. Z budynku, w którym praktycznie nic nie było powstało małe centrum polskiej kultury i ośrodek spotkań sporej grupy polskiej społeczności w MK. Istniało zagrożenie, że lokum zostanie przejęte przez Council.
Dostaliśmy jednak świetną wiadomość, że Dom Polski wrócił w ręce Polaków. Budynek będzie zarządzany przez Polish Centre Milton Keynes – organizację, która prężnie działa już od ponad roku. Poparcie byłych członków MK Project wzmocniło pozycję Polish Centre MK, którego wniosek o przejęcie lokalu został rozpatrzony przez Council pozytywnie .
Polish Centre Milton Keynes może rozpocząć nowe projekty służące polskiej społeczności .
Mamy nadzieję, że w Domu będą organizowane ciekawe imprezy z których skorzystają wszyscy.
Image Credit: Milton Keynes Project
Animacja NHS England wyjaśnia, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia w lokalnej przychodni mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednią opiekę, gdy jej potrzebujesz. Oprócz wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki, możesz otrzymać propozycję wizyty u farmaceuty, specjalisty zdrowia psychicznego, ratownika medycznego, fizjoterapeuty lub pracownika opieki środowiskowej, w zależności od konkretnego problemu medycznego. Udostępniamy ten film za pośrednictwem pracowników służby zdrowia oraz organizacjom dedykowanych społecznościom.
Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang. „Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.
Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.
Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.