Z dniem 1 kwietnia 2020 stawka National Minumum Wage dla osób powyżej 25. roku życia wzrasta aż o 51 pensów czyli do 8,72 funta za godzinę. Równocześnie wzrosną też stawki minimalne pracowników z innych grup.
.Oto poszczególne stawki dla różnych grup wiekowych, które zaczną obowiązywać 1 kwietnia 2020 r.:
· stawka dla dorosłych (powyżej 21.roku życia) – podwyżka o 50 pensów, z 7,70 na 8,20 funta na godzinę
· stawka dla pracowników w wieku od 18. do 20. roku życia – podwyżka o 30 pensów, z 6,15 na 6,45 funta na godzinę;
· stawka dla pracowników młodocianych w wieku od 16. do 17. roku życia – podwyżka o 20 pensów, z 4,35 do 4,55 funta na godzinę
· stawka dla praktykantów (apprentice) – podwyżka o 25 pensów, z 3,90 do 4,15 funta na godzinę.
Tradycyjnie wprowadzeniu stawki towarzyszy wiele kontrowersji. Dla pracodawców jest ona zbyt znaczna, dla pracowników – ciągle za mała.
emka
Źródło: www.twojsukcesuk.co.uk
Animacja NHS England wyjaśnia, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia w lokalnej przychodni mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednią opiekę, gdy jej potrzebujesz. Oprócz wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki, możesz otrzymać propozycję wizyty u farmaceuty, specjalisty zdrowia psychicznego, ratownika medycznego, fizjoterapeuty lub pracownika opieki środowiskowej, w zależności od konkretnego problemu medycznego. Udostępniamy ten film za pośrednictwem pracowników służby zdrowia oraz organizacjom dedykowanych społecznościom.
Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang. „Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.
Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.
Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.