Nowa strategia została rozpoczęta w Milton Keynes, by stawić czoła około 12,000 przypadków przemocy domowej każdego roku. Inicjatywę współtworzą Urząd Miasta Milton Keynes, Policja okręgu Thames Valley, NHS i organizacja charytatywna MK ACT. Wszyscy razem chcą zmierzyć się i zorganizować skuteczną odpowiedź dla tej sytuacji, która dużo gorzej wygląda w wyniku lockdownu.
Strategia dla Przeciwdziałania Przemocy Domowej dla Milton Keynes (2020-2025) wyszczególnia sposoby na to, by sprawić, że Milton Keynes będzie bezpieczniejsze dla jego mieszkańców.
Skupia się na edukacji, większym niż dotychczas wsparciu ofiar i braku tolerancji dla przestępstw i opresyjnego zachowania.
Hannah O'Neill z MK Council powiedziała: "Musimy zrobić wszystko co w naszej mocy, by ochronić ludzi od doświadczania przemocy domowej w przyszłości. Pokazywanie młodym ludziom istoty zdrowego, szczęśliwego związku jest kluczowe obok wsparcia, jakie musimy zaoferować każdemu bez względu na okoliczności w jakich żyją.
Każdego dnia przemoc domowa dotyka tysiące ludzi i wiele przypadków jest niezgłaszanych. Pomoc jest dostępna i ten rodzaj przestępstw nie będzie w Milton Keynes tolerowany".
Szczegóły tego projektu znaleźć można pod adresem internetowym:
www.mktogether.co.uk
Każdy, kto zmaga się z przemocą domową może skontaktować się z linią pomocy MK ACT pod nr tel.: 03443754307.
Narodowa linia pomocy odnośnie przemocy domowej, czynna całą
dobę pod nr: 08082000247.
Gdy istnieje bezpośrednie ryzyko przemocy niezwłocznie proszę kontaktować się z 999 lub 101.
----------------
A new strategy has been launched to tackle the estimated 12,000 cases od domestic violence in Milton Keynes every year. It's cooperation of Milton Keynes Council, Thames Valley Police, the NHS and MK ACT. They want to tackle this big issue in MK. It's obviously got so much worse in effect of lockdown period.
The Milton Keynes Domestic Abuse Prevention Strategy (2020-2025) sets out priorities and measures for being able to make sure that town is a safer place for its residents.
It looks at providing more education on the issues, greater support for victims and zero tolerance of abusive behaviour.
MK's Council Hannah O'Neill said: "We must do everything we can to prevent people from experiencing domestic abuse in the future. Educating our young people on positive, healthy relationships is key alongside flexible support services that provide options for everyone, regardless of their circumstances.
"Every day domestic abuse impacts thousands of lives across the country, yet so much goes unreported. Help is available and this crime will not be tolerated in Milton Keynes."
Details of the strategy are online at: www.mktogether.co.uk
Anyone in an abusive situation at home can contact the MK ACT Crisis Service Helpline on 03443754307.
National Domestic Violence Helpline is open 24/7 on 08082000247.
Where there is immediate risk of harm always contact 999 or 101.
/BR/
08.11.2020 – Milton Keynes
Animacja NHS England wyjaśnia, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia w lokalnej przychodni mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednią opiekę, gdy jej potrzebujesz. Oprócz wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki, możesz otrzymać propozycję wizyty u farmaceuty, specjalisty zdrowia psychicznego, ratownika medycznego, fizjoterapeuty lub pracownika opieki środowiskowej, w zależności od konkretnego problemu medycznego. Udostępniamy ten film za pośrednictwem pracowników służby zdrowia oraz organizacjom dedykowanych społecznościom.
Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang. „Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.
Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.
Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.