16 Listopad 2024      Imieniny obchodzą: Maria, Edmund, Marek

Ubezpieczenie z cukierni

ciastkoUbezpieczenie na życie to obecnie dla supermarketów taki sam produkt jak czekoladowa babeczka, bochenek chleba, sushi czy płyn do płukania tkanin. Klienci wiążąc się polisą ubezpieczeniową z wielkimi firmami rynku dystrybucji takimi jak Tesco, Sainsbury’s i Asda wkomponowują się w system tworzony przez nie (te firmy), mający na celu uteskowienie (uasdowienie) klienta.


Medal dla ubezpieczyciela czy ubezpieczającego?

Kolorowe broszurki umieszczane najczęściej przy sklepowej kasie kuszą całą gamą ofert finansowych: car insurance, life insurance, home insurance, pet insurance. Techniki sprzedaży opierają się w dużej mierze na wykorzystywaniu zdobytej już pozycji, jako sprzedawcy żywności oferując bonusowe punkty lojalnościowe na sklepowych kartach klubowych, vouchery promocyjne czy nawet cashback.

Ubezpieczenia oferowane przez sklepy opierają się na produktach firm ubezpieczeniowych niekoniecznie uznanych i chętnie wypłacających świadczenia. Tesco i John Lewis oferują polisy Friends Life, Sainsbury’s Legal & General, Asda związałą się z LifeSearch.

Klientów nabiera przekonanie, że oferty supermarketów są najtańsze. Nie zawsze są i często polisy bardziej uznanych marek są równie atrakcyjne lub nawet tańsze. Wielkość składki to tylko jedna z cech ubezpieczenia. Drugą, równie ważną, a może nawet ważniejszą jest wypłata świadczenia w razie zaistnienia zdarzenia ubezpieczeniowego. Skomplikowane umowy i szukanie ciągle nowych powodów, dla których wypłaty świadczenia można wstrzymać to druga strona medalu.

Bank jak sklep

Najlepszym wyjściem jest skorzystanie z usług konsultanta ubezpieczeniowego, który ma dostęp do szerokiej palety polis dostępnych na rynku. Samodzielne przeszukanie wszystkich dostępnych ofert jest bardzo męczące i długotrwałe, a agent może dokonać tego przy pomocy specjalistycznego systemu. Co więcej, posiada wiedzę i doświadczenie, i może polecić lepszego ubezpieczeniodawcę oraz odpowiedniejsze ubezpieczenie. Istnieje kilka typów ubezpieczeń nazywanych potocznie „life insurance”. Bez konsultacji klient może wybrać sobie polisę typu level term w sytuacji, gdy do jego potrzeb najodpowiedniejsze byłoby decreasing term.

„Niektórzy spieszą się i nie chcą sprawdzić dostępnych ofert wraz z konsultantem ubezpieczeniowym. Wolą produkt z Barclaysa lub Asdy, szybszy, może nawet tańszy, ale na koniec o wiele trudniejszy w wypłacie środków. Taki rodzaj szybkiego ubezpieczenia to niestety tylko spełnienie zachcianki, a nie wartościowy produkt finansowy, który ma służyć osobie ubezpieczonej i jego rodzinie” – podsumowuje Mega Business Services.

Źródło: http://www.swiatfinansow.co.uk/pl/art/224?PHPSESSID=43d88b70be0f535c01684076a2ae4f4f#ubezpieczenie%20z%20cukierni

Fotogaleria