Zainicjowana została nowa aplikacja na smartfon, która pomoże mieszkańcom Milton Keynes sięgać po adekwatne do potrzeb sposoby transportu zarówno w mieście, jak i jego okolicach.
Przystanki autobusowe, lokalizacje, gdzie wypożyczyć można rowery i inne aspekty odnośnie transportu będą uwzględnione w aplikacji.
MK Council wprowadziło ją, by pomóc lokalnej społeczności i wszystkim odwiedzającym MK podejmować proekologiczne, czyste i właściwe wybory odnośnie transportu.
Get Around MK jest aplikacją, która stanowi kolejny krok po utworzeniu strony internetowej o takiej samej nazwie. Jest to częścią dużo szerszej inwestycji wartej £500.000 w zielony transport, która przełożyła się na znaczne zwiększenie zielonych dróg transportu, jazdy na rowerze, spacerów, czy jazdy na hulajnogach podczas pandemii.
Aplikacja zawiera mapy drogowe na żywo, najbliższe stacje do wypożyczania rowerów i rozłożenie przystanków autobusowych.
Członkini Rady Miasta Jenny Wilson-Marklew powiedziała: "Milton Keynes znajduje się na czele rozwoju nowych technologii w transporcie, komunikacji i innowacji. Nasze rozwiązania odnośnie strony i aplikacji Get Around MK są częścią naszego zaangażowania, by czystszy i zielony transport stał integralną częścią codziennej rzeczywistości w Milton Keynes. Proszę pobrać aplikację i wspomóc nasze działania w podróży do stania się jeszcze bardziej zielonym miejscem".
Pandemia, która jak wiemy oczywiście przyniosła ze sobą ogromną ilość problemów, w kwestii zakażeń, czy obciążenia systemu ochrony zdrowia, dała też pozytywne aspekty. Stało się tak choćby właśnie w transporcie. Wiele osób zaczęło używać w znacznie większym stopniu terenów zielonych i szerzej korzystać z przyjaznych środowisku środków transportu.
-----
New smartphone app was launched to help Milton Keynes people make travel choices in MK and its nearby surroundings.
Bus stops, bike hire locations and more aspects regarding travel will be included in the app options.
MK Council launched the app to help local people and all the visitors to MK to make right, clean and green transport choices.
Get Around MK transport app follows the establishing its Get Around MK website. It's a part of much wider £500K investment in the green transport following big success and uptake in cycling, walking and scooting during the Covid-19 pandemic lockdowns.
App includes a live map of roads and redways, nearest bus stop locator and details of bike hire locations.
Councillor Jenny Wilson-Marklew said: "Milton Keynes is at the forefront of new technologies in transport, innovation and communication. Our Get Around MK mobile app and website are all part of our commitment to making cleaner and greener transport part of everyday life in Milton Keynes. Please download the app and help us, on our greenest city journey."
Pandemic, even though brought many issues, obviously mainly in healthcare and rising infections, it also had a positive impact in some aspects. It could certainly be visible in the transport, where many more people started using green areas in MK and choose to travel by ecology friendly way.
/BR/
01.08.2021 – Milton Keynes
Animacja NHS England wyjaśnia, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia w lokalnej przychodni mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednią opiekę, gdy jej potrzebujesz. Oprócz wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki, możesz otrzymać propozycję wizyty u farmaceuty, specjalisty zdrowia psychicznego, ratownika medycznego, fizjoterapeuty lub pracownika opieki środowiskowej, w zależności od konkretnego problemu medycznego. Udostępniamy ten film za pośrednictwem pracowników służby zdrowia oraz organizacjom dedykowanych społecznościom.
Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang. „Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.
Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.
Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.