Zastanawialiście się kiedyś, ile można wycisnąć z kokosa?
I to nie w sensie owocowego soku, ale tak – ogólnie – przetwarzając smaczny miąższ, adaptując skorupkę do nowych – twórczych celów?
Dla tych praktycznych, lubiących recykling, przedstawiam więc listę kokosowych wynalazków.
W życiu codziennym korzystamy z wielu pochodnych kokosa - jemy wiórki, smarujemy się mleczkiem kokosowym, ba – nawet paliwo zawiera owocowe ekstrakty.
Egzotyka, bowiem, zawsze jest kusząca. Bez względu na to, czy mami nas tylko słodki zapach, czy mamy do czynienia z autentycznym owocem, skrytym w twardej skorupie.
Cóż zresztą się dziwić? Nazwa palmy kokosowej, w sanskrycie, brzmi przecież kalpa vriksha, co oznacza „drzewo, które zaspokaja wszystkie potrzeby życia”.
Animacja NHS England wyjaśnia, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia w lokalnej przychodni mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednią opiekę, gdy jej potrzebujesz. Oprócz wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki, możesz otrzymać propozycję wizyty u farmaceuty, specjalisty zdrowia psychicznego, ratownika medycznego, fizjoterapeuty lub pracownika opieki środowiskowej, w zależności od konkretnego problemu medycznego. Udostępniamy ten film za pośrednictwem pracowników służby zdrowia oraz organizacjom dedykowanych społecznościom.
Dane pokazują, że oszustwa stanowią około 38% wszystkich przestępstw w Anglii i Walii. Szacuje się, że 1 na 17 osób dorosłych padło ofiarą oszustwa w okresie od września 2022 do września 2023 r. To właśnie z tego powodu rząd uruchomił akcję „Stop! Pomyśl, czy to nie oszustwo” (ang. „Stop! Think Fraud”), nową, ogólnokrajową kampanię przeciwko oszustwom, która zachęca do zatrzymania się i zastanowienia, czy nie mamy do czynienia z oszustwem, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania.
Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich.
Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.